maanantai 10. joulukuuta 2012

Väsähtäneet kuulumiset

Hieman väsynyt täti täällä, moikka! Tämä työpäivä venähti kaksitoistatuntiseksi, mutta mitäpä pienistä: on kiva tehdä töissä juttuja, joista tykkää, vaikka illalla vähän väsyttäisikin. Huomenna edessä sama setti; tosin aion tehdä aamupäivän työt toimiston sijasta kotona, kun illan työmaa sijaitsee kuitenkin keskustassa. Riku lähti eilen iltapäivällä Italiaan jättäen mut ja Pesosen pitämään huushollia pystyssä alkuviikon ajaksi. Tai mitäpä tässä nyt enää on pystyssäpidettävää; koko asunto on hävityksen kauhistus kaikkine laatikoineen ja nyssäköineen. Kolme päivää enää!
 
Mä olen lisäksi tosi huono olemaan itsekseni; mulle tulee aina tosi tylsää, jollen saa höpistä menemään kaikkia turhuuksia. Tulin sitten höpsimään tänne - kätevää, eikös vaan? Lisäksi mä olen jäänyt nyt alkuviikoksi hieman ankealle ruokahuollolle, sillä en ihan oikeasti osaa tehdä mitään järkevää ruokaa (ja kukapa yksikseen jaksaisi kokkailla?). Koska en ole kummoinen kulinaristi, mun ruokavalintani pamahtavat helposti friikkiosastolle. Sunnuntain "illalliseksi" valmistinkin itselleni yksinasumisaikojeni bravuuria: viinirypäleitä, mozzarellaa ja ranskanperunoita. Rypäleet & juusto on vähän niinkuin salaatti, ja ne ranut se "pääruoka". Kuinka säälittävää? Yeah, right.

Mitään järkevää tässä tilassa ei jaksa tehdä, joten ollaan tässä pari viimeistä tuntia nollailtu kissan kanssa ihan huolella: Pesonen kuorsaa tyynyllä mun vieressäni, ja minä online-haaveilen National Geographicin avulla mielettömistä paikoista maailmassa, jotka haluaisin nähdä vielä jonain kauniina päivänä! Kas, tässä muutamia:


Shwedagonin pagoda Myanmarissa


Suola-aavikot (Salinas Grande) Argentiinassa


Golden Triangle Intiassa - kuvassa Taj Mahal. Aiempi Intian-reissumme sijoittui Mumbaista etelään, mutta haluan jonain päivänä nähdä myös pohjoisempaa puoliskoa!


Galápagos-saaret


Bodön kylä Pohjois-Norjassa


Harbinin jääfestivaali Kiinassa.

PS. Aina, kun Riku lähtee työmatkalle, jotain superärsyttävää tapahtuu. Tänään ensimmäinen tapaus oli bensatakin luukku, joka päätti irtisanoa työsopimuksensa juuri tänään: siinäpä bensa-asemalla törkin, reuhdoin ja kaivelin sitä avaimella hyvän aikaa, kunnes tunnustin tappioni. Nyt ei ole menovettä autossa, mutta onneksi en huomenna sitä tarvitsekaan. Toinen tapaus liittyy kännykän laturiin: R otti mukaansa näemmä ainoan tästä kaaoksesta löytyvän laturin. Mun on ilmeisesti vielä pakko mennä autotalliin lataamaan hetkeksi puhelinta, jotta herätyskello toimii aamulla. Argh! Sori näistä turhista löpinöistä ja...

Hyvää alkuviikkoa kaikille! Ajatelkaa; kahden viikon päästä on jo joulu!

6 kommenttia :

  1. Ihania kuvia! Tää yrittää muka pakata, mutta eihän siitä mitään tule.. :p Iloista joulunodotusta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Hyvää matkaa teille - toivottavasti saadaan paljon tarinaa blogin puolellekin siitä sitten aikanaan ;)

      Poista
  2. Ihania kuvia! Näiden reitille osuis ens vuonna Bolivian Salar de uyunin suola-aavikko. Galapagos-saarille haluttais myös stopata, mutta niiden järkyttävän kalliiden hintojen vuoksi pakko jättää seuraavaan kertaan. Tsemppiä yksin asumiseen =D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, mua niin kiinnostaisi tuo suola-aavikko; ihan mielettömän näköisiä kuvia olen niistä nähnyt!

      Vielä huominen pitäis jaksaa yksikseen, sitten saankin kokin takaisin kotiin ;)

      Poista
  3. Mahtava toi sun illallinen! :D mutta yksin ei kyllä pahemmin jaksa kokkailla..
    Muistan ton laatikkosekamelskatuskan, me muutettiin nimittäin toukokuussa, joten huokaisen teidän puolesta helpotuksesta, kun pääsette uuteen kämppään pian! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehe, hyvää oli :)

      Mä välttelen tällä hetkellä olkkaria, missä suurin osa laatikoista ja pusseista on pinottuna, kun se on niiiiin karseen näköinen :P

      Poista