maanantai 13. toukokuuta 2013

Hemma hos mamma (och pappa)

Tällä kertaa ei nuohotakaan meidän kodin nurkkia, sillä kyllähän sitä piti eilisen äitienpäivän kunniaksi lähteä moikkailemaan molempien äitejä tuonne Nokian tehtaistaan tunnettuun radanvarsikaupunkiin. Tässäpä siis pientä kurkkausta lapsuudenkotiini, jossa vietin kuutisentoista elämäni ensimmäistä vuotta, kunnes muutin "omilleni" Turkuun. 



Lapsuudenkotini on 80-luvun alussa rakennettu, viisitasoinen keltainen rinnetalo rauhallisessa pikkukaupungin omakotilähiössä. Arkkitehti suunnitteli talon, ja rakennustöistä vastasi suurin osin oma isäni; osin myös siksi "koti-koti" on minulle erityisen merkityksellinen paikka. Tuo ylimmässä kuvassa näkyvä, keskimmäinen "uloke" oli muuten mun huoneeni.





Tupakeittiö remonteerattiin Puustellin toimesta uuteen uskoon muutama vuosi takaperin. Sain itse olla äidin kanssa ideoimassa ratkaisuja ja materiaaleja. Saarekkeen musta kivitaso on mun suosikkini - sitä ottaisin ehdottomasti omaankin kotiin, jos keittiön uusiminen olisi ajankohtaista! Tuolla oikeanpuolisella seinustalla sijaitsee vielä valkoinen leivinuuni sekä lisää kaappi- ja laskutilaa sekä vesipisteet.



2 kommenttia :

  1. Ai sä oot Salosta! Maailma on niin pieni. Mä oon siitä Salon lähellä olevasta kyläpahasesta nimeltä Koski Tl. ;) Salossa kävin amiksen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kappas, niin se vaan on pieni :) Varsinkin Suomi! Mä oon peruskoulun käynyt Salossa, mutta muutin taas lukioon pois koko kylästä :)

      Poista