torstai 8. elokuuta 2013

Just my luck

Huh, olipa päivä! Kuten täällä olenkin kertonut, en tykkää yhtään olla yksin kotona. Suurimmilta osin se johtuu juttukaverin puutteesta, mutta pakko tunnustaa, että välillä yöhämärissä mua vähän pelottaakin. Itse olen suhtautunut siihen semmoisena "höpö-höpö"-jännityksenä. Talomme kun sijaitsee lyhyen, päättyvän tien päässä, eikä siitä esimerkiksi autolla pääse läpi mihinkään, joten kenelläkään ei pitäisi tänne oikeastaan olla mitään asiaa. Lisäksi meillä ja kolmella naapuritalollamme on yhteinen etupiha, joten valvovia silmäpareja on teoriassa useita ja hälärilaitteetkin ilmeisesti löytyvät pihapiiristämme jokaisen kotoa. Olenkin järkeillyt, ettei kukaan tänne jaksa tai hoksaa tulla häiriköimään. Eipä ole tässä päälle puolen vuoden aikana tullutkaan.

Tänään aamulla olin lähdössä reippaasti töihin ja kävelin autolleni, jonka olin jättänyt pihan ulkopuolelle, sillä vanhempani ovat Helsingissä kissanvahteina ja jättivät oman autonsa säilöön meidän pihalle. Tuohon etupihaosuudellemme ei hirveän hyvin mahdu kahta autoa samanaikaisesti, joten olin eilen illalla jättänyt sen suosiolla kauemmas - monet muutkin naapuruston tyypit kun tuntuvat siinä autojaan säilyttävän. Mitä hittoa, mun takarengas on ihan tyhjä?! Noh, eipä siinä auttanut sen kummempi ihmettely, vaan nappasin vanhempien auton pihasta ja ajelin sillä töihin. Ehkäpä olin ajanut eilen illalla naulaan tai jotain vastaavaa? Töiden jälkeen sompailin tuolla puolikkaan valtamerilaivan kokoisella kotterolla Kamppiin hakemaan isääni auttamaan mua rengasongelmassani. 

Oli vähän tämmönen fiilis... *kuva*

Kun pääsimme meille ja aloimme ihmetellä tyhjää rengasta, eräs rouva ilmaantui takanamme olevan autonsa luokse ja kertoi hänelle käyneen viime yön aikana saman homman: takarengas tyhjänä. Hänkin oli onneksi huomannut asian ennen kuin oli ehtinyt lähteä ajamaan, ja pumppaamalla rengas oltiin saatu jälleen kuntoon: sitä ei oltu siis esimerkiksi viillelty piloille, ainoastaan tyhjennetty ilmat pihalle. Ei siis tarvinnut ryhtyä renkaan vaihtoon, vaan pumpulla saatiin oma gumminikin kuntoon - ainakin siltä nyt näyttää. Eihän siinä mitään - tuossa tien varressa on joskus läpikulkevaa kävely- ja pyöräliikennettä; ehkä joku nuorisoporukka oli ohikulkiessaan päättänyt tehdä kiusaa. 

Päätimme ensi yöksi änkeä molemmat autot talon eteen parkkiin. Niitä setviessä naapurin täti tuli ulos, ja kertoi, että hänen autoonsa oltiin yritetty murtautua siinä meidän etupihallamme viime yönä. Lisäksi hän oli kuullut jotain ääniä ja kolinaa etupihalta, muttei ollut nähnyt sen tarkemmin ennen kuin häiriköitsijät olivat ehtineet lähteä paikalta. Hyi että! Se vielä on ihan siedettävissä, jos joku tekee kiusaa tien varressa olevalle autolleni, mutta se, että joku tulee omalle pihalle saakka. Ihan meidän etuoven taakse, mun omalle reviirilleni. Ja luonnollisesti juuri silloin, kun mä olen täällä yksin kotona. Okei - mitään oikeasti ikäväähän ei päässyt käymään; rengas korjattiin, naapurin tädin autoon ei päästy sisään, enkä huomannut mitään muutakaan etupihalta rikotun tai varastetun, eikä kukaan kaiketi edes yrittänyt päästä murtautumaan taloihin sisään. Silti mua vaan inhottaa ja vähän ahdistaa; joku on kuitenkin ollut pahat mielessä tuossa ikkunan alla, kun olen ollut nukkumassa. Että semmonen päivä. Saa nähdä, kuinka uni maittaa tänä yönä!

PS. Ehkä mä oon vähän vainoharhainen, mutta linnoittauduin alakertaan suljettujen verhojen taakse... Takaovessa vaan ei ollut verhoa, joten olin tosi näppärä kaveri ja taiteilin väliaikaisratkaisun, haha :D


10 kommenttia :

  1. Voi ei ! Ihan hirveetä. Puistattaa ihan.
    Minä pelkään välillä ihan vaan pimeää. Yksin en tykkää liikkua enkä olla :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä jaksoin sulkea kerrankin jopa kaikki verhot alakerrasta, kun inhottaa se, että joku tulis tuohon ulkopuolelle kurkkimaan :(

      Poista
  2. Hyi, mulle tulisi tosi inhottava olo! En tykkää muutenkaan olla omakotitalossa yksin yötä ja joskus vaikka mies on kotona, niin kuvittelen että joku hiippailee pihalla. Mä olisin varmaan jo mennyt yöski jonnekin kaverin luokse :D

    Uskon kuitenkin, että mitään kummempaa ei satu ensi yönä. Teillä on pihassakin nyt kaksi autoa, joka viestii siitä että kotona voisi olla enemmänkin porukkaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, tuskinpa tänään mitään häiriöitä tulee - tietävät kuitenkin meidän huomanneen eilisöisen käynnin, niin eivät varmaan heti seuraavana yönä palaa. Ja huomenna tulee onneksi Riku takas :) Meidän iskä tosin tarjoutui jäämään yöksi tänne, mutta passitin sen takaisin Helsinkiin; enköhän mä pärjää täällä, vaikka vähän inha olo onkin :)

      Poista
  3. Huhh! Kyllä muakin hirvittäis! Oon itse melkoisen vainoharhainen tuollaisissa jutuissa ja tooooooodella vilkkaalla mielikuvituksella varustettu, joten voin vaan kuvitella millaisia kauhutarinoita tuosta voi omassa päässä kehitellä saati sitten kuulla kaikki mahdolliset pikku äänet tosi isoina ja vaarallisina. MUTTA, silloin pitää vaan koittaa löytää se oma järjen ääni sieltä pelon keskeltä. Ja vaikka koluta ja huutaa muka miestä tai ylipäänsä mukamas jutella jollekin isoon ääneen. Niin ehkä ne säikkyy ja lähtee livohkaan. Tai sit jos ostais mustan vesipyssyn ja heiluis sen kanssa ikkunoissa? :D Okei, lähti vähän lapasesta.. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehe, mekin kavereiden kanssa eilen juteltiin Fb:ssa, et pitäisköhän mun käydä hakemassa kirves vajasta, kun pesäpallomailaakaan ei löydy :D En sit kuitenkaan hakenut!

      Poista
  4. Hyi yöks. Kamala juttu. :S Pakko silti myöntää että vähäsen naurahdin sun verhoviritykselle. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, toi oli aika säälittävä viritelmä, mut mua alkoi ärsyttää, kun istuin sohvalla ja siitä näkyi suoraan tonne ulos :D

      Poista
  5. Yäk. Inhottava juttu, että joku tulee oman kodin lähelle ja yrittää tunkeutua omaan kotiin luvatta. Yök! Mä oon aina ihan paniikissa, kun S on yövuorossa ja joudun oleen yksin viikon. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneks meillä ei kukaan ainakaan vissiin yrittänyt sisälle asti tulla, vaan olivat lähinnä autoista kiinnostuneita.. Mut inha juttu silti, kun joku tulee omalle pihallekin hihhuloimaan.

      Poista