tiistai 6. elokuuta 2013

Tavallisen tylsä tiistai

Niin se arki vain palaa elämään - tällä kertaa tappotylsän tiistain merkeissä. Olen tänään haahuillut ympäriinsä kuin nukkuneen rukous; viime yönä uni ei tahtonut tulla silmään sitten millään. Jotkut nauttivat yli kaiken siitä, kun saavat välillä viettää aikaa ihan yksikseen - minä en valitettavasti kuulu siihen joukkoon. Tykkään siitä, kun ympärillä on ihminen tai ihmisiä ja itselleni kenties vastenmielisin vaihtoehto olisi asustella yksinäni jossain pienessä asunnossa - sitäkin on tullut ensimmäisen oman kodin kohdalla kokeiltua. Ehkä siksi ihan aikuisiälläkin tuli vapaaehtoisesti asuttua muutama vuosi ystävien kanssa kimppa-asunnoissa: kotona oli oikeastaan aina joku, jonka kanssa höpötellä. Tämä viikko tuleekin varmasti tuntumaan tuskallisen pitkältä, kun Riku on reissussa ja on vielä se ensimmäinen työviikko loman jälkeen. Mur. Tänään yritin epätoivoisesti keksiä itselleni jotain kivaa ja rentouttavaa tekemistä illaksi...




Taannoisista tupareistamme oli sopivasti jäänyt jääkaapin perukoille punkkua, ja viime viikonloppuna mökkilukemisiksi napatut lehdetkin olivat onneksi vielä lukematta. Lisäksi napsautin äsken saunan päälle ja kasasin mukaan vähän saunatarvikkeita. En ole mikään intohimoinen saunan ystävä, mutta eukalyptushöyryissä makoilu tuo toivottavasti nukkumatin kotikäynnille vikkelämmin kuin eilisyönä. No mutta - minä karkaan nyt löylyihin!

Mitä te tykkäätte tehdä, kun vietätte "omaa aikaa" yksin kotona? Hyviä vinkkejä otetaan vastaan; mulla on jäljellä vielä koko loppuviikko!

4 kommenttia :

  1. Voi mä taas rakastan yksinoloa! En siis jatkuvasti, mutta pienissä erissä. Tekee niin hyvää välillä olla ihan vain itsekseen (tai no, onko se yksin oloa, jos kaksi koiraa pyörii jaloissa? ;)).

    Mä teen ainakin ihan tavallisia juttuja; bloggailen, katson lemppariohjelmia, kuvailen, siivoan (tykkään siivota yksin ollessani :D), sisustelen (lähinnä vaihdan sisustusesineiden paikkoja tms.), hemmottelen itseäni erilaisilla hoidoilla (kasvot, vartaloa, jalat, hiukset, you name it!), lueskelen.. Tai sitten lähden shoppailemaan! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Multa puuttuu selkeesti joku yksinolo-nappula säädöistä :D No, onhan mulla täällä onneksi Pesonen, jolle voin höpistä; se tosin ei oo kova juttelemaan takas :D

      Poista
  2. Voi mä nautin myös yksinolosta ajoittain paljonkin. Mä esim. lörpöttelen puhelimessa kaikki maratonpuhelut ystävien kanssa juuri silloin, kun ei oikein muulloin malta :) Katson hömppäleffoja ja kokkailen vegeruokia. Mutta yksinoloa vain pieninä annoksina, silloin se on parhaimmillaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, mulle ainakin tää koko työviikko on vähän liian pitkä aika, tänäänkin oli pakko karata illaksi hengailemaan tällä hetkellä Helsingissä oleilevien vanhempieni kanssa ja syömään äiskän tekemää makaroonilaatikkoa :D Kaipa tääkin olis tottumiskysymys!

      Poista