keskiviikko 19. maaliskuuta 2014

Iltateellä

Olin ennen todella kova juomaan kahvia. Etenkin toimistotöihin siirryttyäni kahvimuki kuului työpöydän vakiokalustukseen, ja kuumaa juomaa tuli hörpittyä joinakin päivinä lähes taukoamatta. Muistan, kun viitisen kesää sitten olin tekemässä erästä projektityötä toimistolla, joka kesäkaudeksi tyhjeni tyystin muista työntekijöistä. Aamulla kävin lataamassa itselleni täyden pannullisen kahvia, jonka litkin useimmiten viimeistä pisaraa myöten työpäivän aikana - jos pannullinen aina riittikään. Illalla tuli vielä usein käytyä kavereiden luona - no niin, kahvilla. Pari vuotta sitten tuli vain yhtäkkiä kyllästys koko kahviin; saattoi ehkä johtua siitäkin, että työpaikkaa vaihdettuani oli tyytyminen pohjaanpalaneen makuiseen automaattikahviin. Kahvinlitkiminen väheni vähenemistään melkein huomaamatta, enkä nykyään enää kuulu kahvimasiinan vakiasiakkaisiin. Jos tarjotaan, niin useimmiten kupillisen juon seuraksi, mutta päivä lähtee nykyisin käyntiin helposti ilmankin. Kotioloissakin olen siirtynyt joitain viikonloppuaamuja lukuunottamatta teehen, jos tekee mieli kuumaa juomaa. Perustylsät Earl Grey ja vihreä tee uppoavat parhaiten illallakin. 


Kävin tänään töiden jälkeen nopsaan kaupungilla kiertelemässä, ja samalla täydensin teevärkkinekokoelmaamme tuolla valkoisella kannulla, joka lähti matkaan Granitista alle kympillä. Samoin Design Lettersin mukit ja tuo Hayn aprikoosinvärinen tarjotin saapuivat tänään postiin osana pientä kevätrompetilaustani, jonka klikkasin tulemaan loppuviikosta. Sen tärkeimpänä osana tosin olivat uudet lamput makuuhuoneeseen - ehkä viikonloppuna ehditään värkätä ne paikoilleen...

Noh, sitä odotellessa reipasta loppuviikkoa, kaikki!

6 kommenttia :

  1. Kivoja ostoksia :). Mulla kans välillä kahvi alkaa tökkiä, sit riittääkin melkein aamukahvi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse en "ehdi" kotona arkiaamuna keitellä, eikä kyllä tee aamusta mieli automaattikahvia töissä, niin on ollut helppo "vieroittua" :D

      Poista
  2. Mä oon niin teeihminen! Erioiskahvit on pahe tuolla kaupungilla suhatessa, mutta kotona iltaisin käsiä lämmittää iso teemuki... Kiva kannu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä opettelin teenjuojaksi vasta muutama vuosi sitten, kun asuin hetken mun veljen luona, ja hän juo jatkuvasti teetä :)

      Poista
  3. Ihana asetelma :) Toi teepannu on kyllä simppeli mutta silti kaunis.

    VastaaPoista